Preču pirkšanas-pārdošanas noteikumi interneta veikalā www.granulas.lv

Distances pirkuma-pārdevuma līgumu

VERSIJA 22.01.2025.

1. Jēdzieni

1.1. Pārdevējs – juridiskā persona SIA "Kurzemes granulas" , reģistrācijas numurs 41203019783 , adrese: Kustes dambis 22, Ventspils, Latvija, LV-3601, kas norādīta Preču pasūtījumā, un kuras preces tiek pārdotas vietnē www.granulas.lv, un ar kuru tiek noslēgts attiecīgās preces distances pirkuma-pārdevuma līgums saskaņā ar šiem Noteikumiem.

1.2. “www.granulas.lv” – vietne, kuras adrese ir www.granulas.lv, kurā tiek pārdotas Pārdevēja preces.

1.3. Ražotne – SIA “Kurzemes granulas” Kustes dambis 22, Ventspils, LV-3601, Latvija.

1.4. Pircējs – 1) rīcībspējīga fiziska persona, t. i., persona, kura ir pilngadīga un kuras rīcībspēja nav ierobežota ar tiesas spriedumu; 2) nepilngadīga persona vecumā no četrpadsmit līdz astoņpadsmit gadiem, kam ir vecāku vai aizbildņu piekrišana, izņemot gadījumus, kad personai piešķirta pilngadība pirms termiņa vai persona ir uzskatāma par pilngadīgu; 3) juridiska persona.

1.5. Puses – Pircējs un Pārdevējs abi kopā.

1.6. Personas dati – jebkāda informācija par identificētu vai identificējamu fizisku personu (datu subjektu); identificēta vai identificējama fiziska persona ir persona, kuru tieši vai netieši var identificēt vispirms pēc tādiem identifikatoriem kā vārds un uzvārds, personas kods, atrašanās vietas dati un interneta identifikators vai pēc vienas vai vairākām attiecīgās personas fiziskās, fizioloģiskās, ģenētiskās, psihiskās, ekonomiskās, kultūras vai sociālās identitātes pazīmēm.

1.7. Noteikumi – šie „Preču pirkšanas-pārdošanas noteikumi interneta veikalā www.granulas.lv”, kas attiecas uz katru Pircēja veikto pirkumu www.granulas.lv un katru pirkuma Līgumu starp Pircēju un Pārdevēju.

1.8. Privātuma politika – Pārdevēja apstiprināts dokuments, kurā ietverti pamatnoteikumi Personas datu vākšanai, glabāšanai, apstrādei un glabāšanai, izmantojot www.granulas.lv.

1.9. Līgums – starp Pircēju un Pārdevēju noslēgts attiecīgo preču distances pirkuma- pārdevuma līgums, kas tiek uzskatīts par noslēgtu no Pasūtījuma apstiprināšanas brīža, t. i., pasūtījuma veikšanas brīža. Ikviena starp Pircēju un Pārdevēju noslēgta Līguma noteikumi tiek uzskatīti par identiskiem šo Noteikumu nosacījumiem, kas bija spēkā pasūtījuma izpildīšanas brīdī, un puses vienmēr izpilda šādus Līgumus saskaņā ar pasūtījuma izpildīšanas brīdī spēkā esošajiem Noteikumiem.

1.10. Pasūtījums – preču pasūtījums, kurā tiek norādītas preces, kuras Pircējs vēlas iegādāties no Pārdevēja, un kuras norādītas tajā pašā pasūtījumā.

2. Vispārīgie noteikumi

2.1. Pircējs apstiprina Noteikumus, kad ir ar tiem iepazinies, un atzīmē ķeksīti pie teikuma „Iepazinos ar preču pirkšanas-pārdošanas noteikumiem www.granulas.lv un tiem piekrītu.” Šādā veidā apstiprināti Noteikumi ir Pusēm saistošs juridisks dokuments, kas nosaka Pircēja un Pārdevēja tiesības un pienākumus, preču iegādes un apmaksas nosacījumus, preču piegādes un atgriešanas kārtību, pušu atbildību un citus ar preču pirkšanu un pārdošanu www.granulas.lv saistītos noteikumus.

2.2. Pirkt preces www.granulas.lv ir tiesības tikai tiem Pircējiem, kuri aprakstīti Noteikumu 1.4. punktā. Pircējs, kurš apstiprina Noteikumus un to, ka iepazinies ar Privātuma politiku (Noteikumu 2.4. punkts) un www.granulas.lv lietošanas Noteikumiem, apstiprina, ka viņam ir tiesības iegādāties preces www.granulas.lv.

2.3. Tirgus apstākļu izmaiņu gadījumā vai ja pastāv Latvijas Republikas tiesību aktos paredzētie apstākļi, Pārdevējam ir tiesības grozīt, labot vai papildināt Noteikumus. Pircēji par to tiks informēti www.granulas.lv visos gadījumos pēc Noteikumu atjaunināšanas. Pircējs pasūtījumu var iesniegt tikai tad, ja viņš ir iepazinies un apstiprinājis Noteikumus jaunajā redakcijā.

2.4. Pircējam ir pienākums iepazīties ar Pārdevēja apstiprināto un www.granulas.lv publicēto Privātuma politiku.

2.6. Ja Pārdevējam ir paredzētas tiesības vai pienākums nosūtīt Pircējam informāciju vai dokumentus pa e-pastu, visos gadījumos Pircējs pats ir atbildīgs par derīgas e-pasta adreses paziņošanu Pārdevējam.

3. Preču pasūtīšana, pirkuma līguma tiesisko attiecību nodibināšanas brīdis

3.1. Pircējs var pasūtīt preces www.granulas.lv vienā no šiem veidiem:

3.1.1. nereģistrējoties tiešsaistē www.granulas.lv ;

3.1.2. pa tālruni;

3.1.3. pa e-pastu, rakstot uz info@granulas.lv;

3.2. Pasūtot preces Noteikumu 3.1.1. punktā norādītajā veidā, Pircējam www.granulas.lv sistēmas attiecīgajos informācijas laukos jānorāda savi pasūtījuma pareizai izpildei nepieciešamie Personas dati, kurus Pārdevējs apstrādā Privātuma politikas noteiktajā kārtībā.

3.3. Pa tālruni vai e-pastu veiktie preču pasūtījumi tiek izpildīti Noteikumos noteiktajā kārtībā, un tiem tiek piemēroti Privātuma politikas noteikumi. Veicot pasūtījumu, Pircējs piekrīt Noteikumiem un to piemērošanai.

3.4. Kad Pircējs ir izvēlējies preci un/vai pakalpojumu, izveidojis preču grozu un izpildījis visas pasūtījuma darbības, no kurām pēdējā ir maksājuma veida izvēle un apstiprināšana, tiek uzskatīts, ka starp Pārdevēju un Pircēju ir nodibinātas pirkuma tiesiskās attiecības un ir noslēgts pirkuma līgums. Pircējs tiek informēts par pasūtījuma apstiprināšanu, nosūtot pasūtījuma avansa rēķinu uz Pircēja norādīto e-pastu. 3.5. Visa būtiskā informācija par preci un tās īpašībām ir dota preces aprakstā www.granulas.lv .

3.6. Katrs Pircēja pasūtījums tiek saglabāts Pārdevēja datubāzē Privātuma politikas noteiktajā kārtībā.

4. Pircēja tiesības

4.1. Pircējam ir tiesības iegādāties preces un pasūtīt pakalpojumus www.granulas.lv šo Noteikumu noteiktajā kārtībā.

4.2. Pircējam ir tiesības atcelt pasūtījumu šo Noteikumu noteiktajā kārtībā.

4.3. Pircējam ir tiesības atkāpties no Līguma šo Noteikumu noteiktajā kārtībā.

4.4. Pircējam ir tiesības iegādātās preces apmainīt vai atdot atpakaļ šo Noteikumu noteiktajā kārtībā.

4.5. Pircējam ir citas tiesības, kas noteiktas šajos Noteikumos, Privātuma politikā, www.granulas.lv izmantošanas noteikumos un Latvijas Republikas tiesību aktos.

5. Pircēja saistības

5.1. Pircējam, izmantojot www.granulas.lv ,jāpilda savas saistības, jāievēro šie Noteikumi, Privātuma politika, www.granulas.lv izmantošanas noteikumi, citi noteikumi, kuri skaidri norādīti www.granulas.lv ,un Pircējs nedrīkst pārkāpt Latvijas Republikas tiesību aktus.

5.2. Pircējam ir jāmaksā par pasūtītajām precēm un/vai pakalpojumiem un tie jāpieņem šo Noteikumu noteiktajā kārtībā. Ja Pircējs izvēlas preces saņemt Ražotnē, Pircējam tās jāizņem Noteikumos noteiktajā termiņā.

6. Pārdevēja tiesības

6.1. Pārdevējam ir tiesības bez iepriekšēja Pircēja brīdinājuma atcelt Pircēja pasūtījumu, ja Pircējs izvēlas Noteikumu 8.2.1. vai 8.2.2. punktā minēto maksājuma veidu un 5 (piecu) darba dienu laikā nesamaksā par precēm.

6.2. Ja Pircējs izvēlas Noteikumu 8.2.3. punktā minēto maksājuma veidu un ja Pārdevējam rodas neskaidrības sakarā ar pasūtījuma informāciju, Pārdevējam ir tiesības sazināties ar Pircēju, izmantojot pasūtījumā norādītos rekvizītus. Preču piegādes termiņš šajā gadījumā sākas no dienas, kad Pārdevējs ir sazinājies ar Pircēju. Pārdevējam ir tiesības anulēt pasūtījumu, iepriekš nebrīdinot Pircēju, i) ja Pārdevējam neizdodas sazināties ar Pircēju 2 (divu) darba dienu laikā pēc pasūtījuma iesniegšanas vai ii) ja Pircējs nesniedz Pārdevējam pieprasīto informāciju Pārdevēja norādītajā termiņā, vai iii) ja Pircējs nedod Pārdevējam piekrišanu viņa personas datu pārbaudei.

6.3. Pārdevējam ir tiesības pēc saviem ieskatiem un bez atsevišķas Pircēja piekrišanas Pircēja izvēlētās preces (grozā esošās preces) sadalīt atsevišķos pasūtījumos. Šādas sadalīšanas gadījumā papildu pakalpojumu (piemēram, preču piegāde, ienešana u. c.) izmaksas konkrētajam pasūtījumam attiecīgi tiks sadalītas atsevišķiem pasūtījumiem un aprēķinātas katram pasūtījumam atsevišķi, tāpēc tās var atšķirties no preces aprakstā norādītās pakalpojuma cenas. Pārdevējam ir citas tiesības, kuras noteiktas šajos Noteikumos, Privātuma politikā, citos Pārdevēja dokumentos un Latvijas Republikas tiesību aktos.

7. Pārdevēja saistības

7.1. Pārdevējs apņemas Pircēja pasūtījumus izpildīt šajos Noteikumos noteiktajā kārtībā un sazināties ar Pircēju, izmantojot pasūtījumā norādītos rekvizītus (ja pasūtījums tika veikts 3.1.1.punktā noteiktajā kārtībā) vai izmantojot Pircēja norādīto kontaktinformāciju (ja pasūtījums veikts kādā no 3.1.2.-3.1.3.punktos norādītajiem veidiem).

7.2. Pārdevējs apņemas skaidri un saprotami www.granulas.lv sistēmā Pircējam sniegt informāciju, kas noteikta Latvijas Republikas normatīvajos aktos.

7.3. Pārdevējs apņemas ievērot Pircēja privātumu, Pircēja Personas datus apstrādāt tikai Noteikumu, Privātuma politikas, www.granulas.lv lietošanas noteikumu un Latvijas Republikas un Eiropas Savienības tiesību aktu noteiktajā kārtībā.

7.4. Pārdevējs apņemas pirms pasūtījuma veikšanas informēt Pircēju par www.granulas.lv funkciju, kas ir nozīmīgas pasūtījuma izpildei, apturēšanu vai pārtraukšanu. Informācijas sniegšana e-komercijas vietnē www.granulas.lv tiek uzskatīta par pienācīgu informēšanu. Kad Pārdevējs jau ir pieņēmis izpildīšanai Pircēja pasūtījumu, par šī pasūtījuma izpildīšanai nozīmīgu www.granulas.lv funkciju apturēšanu vai izbeigšanu Pircējs tiek informēts, izmantojot vienu no Pircēja norādītajiem saziņas veidiem (zvanot pa tālruni vai sūtot e-pastu).

7.5. Saskaņā ar Noteikumu nosacījumiem Pārdevējs apņemas piegādāt Pircēja pasūtītās Preces un pieņemt Pircēja atpakaļ nosūtītās preces.

7.6. Izņēmuma gadījumos, pastāvot objektīvi pamatotiem apstākļiem, kurus Pārdevējs nevarēja iepriekš paredzēt un kontrolēt, preču piegāde var aizkavēties vai kļūt neiespējama. Minētajā gadījumā Pārdevējs apņemas nekavējoties sazināties ar Pircēju par viņa pasūtījuma turpmākās īstenošanas iespējām. Pārdevējs, nespējot piegādāt Pircēja izvēlētās preces, apņemas nekavējoties atmaksāt Pircējam naudu ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā, ja ir veikta priekšapmaksa, un visos gadījumos anulēt pasūtījumu.

7.7. Pārdevējs apņemas izpildīt pārējos pienākumus, kurus tam uzliek Noteikumi un Latvijas Republikas tiesību akti.

8. Preču cenas, apmaksas kārtība un termiņi

8.1. Preču cenas www.granulas.lv norādītas eiro, neieskaitot šajā laikā spēkā esošo PVN apmēru un citus piemērojamos nodokļus, ja tādi ir.

8.1.1. PVN likmes tiek piemērotas saskaņā ar PVN likumu: privātpersonām 12%, uzņēmumiem PVN maksātājiem 0%, uzņēmumiem, kas nav PVN maksātāji 21%.

8.2. Par pasūtītajām precēm Pircējs var norēķināties vienā no šiem veidiem (attiecīgajam pasūtījumam piemērojamais galīgais maksājuma veidu saraksts tiek norādīts pie attiecīgā pasūtījuma):

8.2.1. izmantojot internetbanku;

8.2.2. ar bankas pārskaitījumu;

8.2.3. izmantojot līzinga uzņēmumu piedāvāto patērētāja kreditēšanas līgumu noslēgšanas pakalpojumu.

8.2.4. Samaksa par pasūtījumu Pircējam jāveic 5 (piecu) darba dienu laikā no pasūtījuma noformēšanas dienas. Ja 5 (piecu) darba dienu laikā Pārdevējs nav saņēmis samaksu par pasūtījumu Pārdevējs anulē Pircēja pasūtījumu.

8.3. Kad Pārdevējs saņem samaksu par precēm vai saņem apstiprinājumu par pirkuma finansējumu (ja šāds apmaksas veids tiek izmantots un Pircējs ir izvēlējies Noteikumu

8.2.3. punktā minēto maksājuma veidu), preču pasūtījums tiek apstiprināts.

8.4. Piekrītot Noteikumiem, Pircējs piekrīt, ka preču pirkuma dokuments – PVN rēķins jeb pavadzīme, kurš vienlaikus ir arī preču garantijas talons, viņam var tikt izsniegts fiziski kopā ar precēm vai elektroniski uz e-pasta adresi, kas norādīta Pircēja pasūtījuma veidlapā – avansa rēķinā, tūlīt pēc pasūtījuma izpildīšanas. PVN rēķinā jeb pavadzīmē tiek norādīti Pārdevēja rekvizīti, izvēlētās preces, to daudzums, piešķirtās atlaides, preču galīgā cena, ieskaitot visus nodokļus, un visi citi dati, kurus nosaka grāmatvedību regulējošie tiesību akti.

8.5. Pēc tam, kad Pārdevējs ir apstiprinājis pasūtījumu, preču cena var mainīties tikai izņēmuma gadījumos, objektīvi būtisku un no Pārdevēja neatkarīgu iemeslu dēļ. Ja cenu izmaiņu iemesli ir pamatoti un šādā gadījumā Pircējs nepiekrīt iegādāties preci par jauno cenu, Pircējs var atcelt pasūtījumu, 2 (divu) darba dienu laikā par to informējot Pārdevēju, izmantojot e-komercijas vietnē www.granulas.lv norādīto kontaktinformāciju. Pēc pasūtījuma anulēšanas šajā punktā noteiktajā kārtībā Pārdevējs apņemas atmaksāt Pircējam visas summas, kuras viņš samaksājis par anulēto pasūtījumu 14 (četrpadsmit) dienu laikā no pasūtījuma anulēšanas dienas. Cenu izmaiņu iemeslu pamatotība tiek izvērtēta katrā konkrētajā gadījumā.

9. Preču saņemšana un piegāde

9.1. Pasūtot Preces, Pircējs var izvēlēties vienu no preču saņemšanas veidiem, kuri norādīti konkrētās preces pasūtījuma noformēšanas aprakstā.

9.1.1. Pārdevējs preču piegādi nodrošina Ventspilī un Ventspils novadā līdz 10 paletēm.

9.1.2. Preču saņemšanai ārpus Ventspils un Ventspils novada Pircējs var izvēlēties tikai saņemšanas veidu preču saņemšana Ražotnē.

9.1.3. Par pilnu kravu (24 paletes) piegādes iespējām Pircējam jāsazinās ar Pārdevēju izmantojot e-komercijas vietnē www.granulas.lv norādīto kontaktinformāciju.

9.2. Ja Pircējs pasūtījuma veikšanas laikā izvēlas preču piegādi:

9.2.1. Pircējs apņemas norādīt precīzu preču piegādes adresi.

9.2.2. Pircējs apņemas pats pieņemt preces. Ja Pircējs nepieņem preces pats, kaut arī preces ir piegādātas uz Pircēja norādīto adresi, Pārdevējam ir tiesības nodot preces citai personai, kura atrodas norādītajā adresē, un Pircējam nebūs tiesību izteikt Pārdevējam jebkādas pretenzijas par preču piegādi nepareizajai personai.

9.2.3. Preces piegādā Pārdevējs vai tā pilnvarots pārstāvis 5 (piecu) darba dienu laikā no dienas, kad Pircējs veicis pasūtījuma avansa rēķina apmaksu.

9.2.4. Samaksa par preču piegādi adresē neietver pasūtīto preču ienešanu, iestumšanu, uznešanu telpās – šo pakalpojumu pircējs var pasūtīt papildus.

9.3. Pircējs preces bez maksas var saņemt Ražotnē. Ja Pircējs pasūtījuma veikšanas laikā izvēlas preču saņemšanu Ražotnē:

9.3.1. Pircējam ir pienākums izņemt pasūtītās preces ne vēlāk kā 5 (piecu) darba dienu laikā no dienas, kad Pircējs veicis pasūtījuma rēķina apmaksu.

9.3.2. Preces var saņemt persona, kas veikusi pasūtījumu, vai persona, kas norādīta pasūtījuma veikšanas brīdī. Preču saņemšanas brīdī ir jābūt zināmam un Pārdevēja darbiniekam ir jānosauc pasūtījuma numurs.

9.4. Izņēmuma gadījumos preču piegāde var kavēties neparedzētu, no Pārdevēja neatkarīgu apstākļu dēļ, kurus Pārdevējs pirkuma-pārdevuma līgumu noslēgšanas brīdī nevarēja kontrolēt un saprātīgi paredzēt. Tādā gadījumā Pārdevējs apņemas nekavējoties sazināties ar Pircēju un vienoties par preču piegādes termiņu un citiem nosacījumiem.

9.5. Pārdevējs tiek atbrīvots no atbildības par preču piegādes termiņa pārkāpumu, ja preces Pircējam nav piegādātas vai nav piegādātas laikā tādu trešo personu vainas dēļ, kuras nav saistītas un/vai nav atkarīgas no Pārdevēja, vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ.

9.6. Preču piegādes laikā Pircējam kopā ar kurjeru, bet preču fiziskas saņemšanas gadījumā Ražotnē – ar Pārdevēja vai tā pilnvaroto pārstāvi jāpārbauda sūtījuma un preces (preču) stāvoklis un jāparaksta sūtījuma nodošanas-pieņemšanas dokuments. Pēc tam, kad Pircējs ir parakstījis sūtījuma nodošanas-pieņemšanas dokumentu, tiek uzskatīts, ka preces ir nodotas pienācīgā stāvoklī un tām nav bojājumu, kuru rašanās nav saistīta ar rūpnīcas brāķi, kā arī nav preces (preču) komplektācijas neatbilstību (tādu, kuras var noteikt preču ārējās apskates laikā). Ja Pircējs konstatē, ka piegādātās preces iepakojums ir bojāts (tas ir saplēsts, slapjš vai citādi ārēji bojāts), prece (-es) ir bojāta (-as) un/vai preces (preču) komplektācija ir nepilna, Pircējam tas jāatzīmē sūtījuma nodošanas- pieņemšanas dokumentā un, piedaloties kurjeram, bet preču fiziskas saņemšanas gadījumā Ražotnē – Pārdevēja vai tā pilnvarotajam pārstāvim, jāsastāda brīvas formas akts par sūtījuma un/vai preces (preču) bojājumiem/neatbilstībām. Ja Pircējs neveic šīs darbības, Pārdevējs no atbildības par preču bojājumiem, ja šādu bojājumu rašanās nav saistīta ar rūpnīcas brāķi, kā arī no atbildības par preču komplektācijas neatbilstībām tiek atbrīvots tikai tajā gadījumā, ja šādas neatbilstības var noteikt preču ārējās apskates laikā.

9.7. Preču nejauša zaudējuma vai bojājuma risks pāriet Pircējam no brīža, kad preces tiek nodotas Pircējam.

9.8. Ja Noteikumu 9.2.–9.3. punktu Pircējs neizņem preces noteiktajā termiņā vai tās neizdodas izsniegt Pircējam un Pircējs ir samaksājis par precēm un to piegādi, Pārdevējs sazinās ar Pircēju, lai vienotos par citu preču piegādes laiku un/vai veidu. Ja Pircējs joprojām neizņem preces vai neizdodas tās izsniegt Pircējam, pasūtījums tiek anulēts, bet Pircējam tiek atmaksāta par precēm un preču piegādi, ja tāda ir tikusi piemērota, samaksātā nauda, atskaitot bankai veiktos maksājumus par bankas pārskaitījumiem,

9.9. Ja saskaņā ar Noteikumu 9.2.–9.3. punktu Pircējs neizņem preces noteiktajā termiņā vai tās neizdodas izsniegt Pircējam un Pircējs nav samaksājis par precēm, pasūtījums tiek anulēts.

10. Preču kvalitātes garantija

10.1. www.granulas.lv pārdodamās preces īpašības, standarta prasības un kvalitātes atbilstības pārbaudes rezultāti ir norādīti produktu aprakstā.

10.2. Pārdevēja piedāvātās preces ir atbilstošas kvalitātes. Prece atbilst patērētāja pirkuma līgumam, ja:

10.2.1. prece atbilst Pārdevēja dotajam aprakstam un tai piemīt tādas pašas īpašības kā precei, ko Pārdevējs ir piedāvājis kā piemēru vai modeli;

10.2.2. prece ir piemērota izmantošanai mērķim, kuram tāda veida preces parasti tiek izmantotas;

10.2.3. prece atbilst kvalitātes rādītājiem, kas parasti ir raksturīgi tāda paša veida precēm un kuru Pircējs var pamatoti gaidīt pēc preču veida un priekšmeta ražotāja, viņa pārstāvja vai pārdevēja publiski sniegtajiem paziņojumiem, ieskaitot reklāmu un priekšmetu marķējumu, par priekšmeta konkrētajām īpašībām.

10.3. Pārdevējs nav atbildīgs par to, ka Pārdevēja www.granulas.lv pārdodamās preces pēc izmēra, formas, toņa vai citiem parametriem var neatbilst preču reālajam izmēram, formai, tonim vai citiem parametriem Pircēja izmantotās ekrāna ierīces īpašību vai citu tehnisku iemeslu dēļ, kuri nav atkarīgi no Pārdevēja gribas. Preču attēli paredzēti tikai ilustratīviem nolūkiem un ir tikai piemēri. Toņi, uzraksti, parametri, izmēri un/vai jebkādas citas īpašības savu vizuālo īpatnību dēļ var izskatīties atšķirīgi nekā realitātē, tāpēc lūdzam vadīties pēc preču aprakstos norādītajām preču īpašībām. Pircējam ir ieteicams izlasīt preces aprakstu.

11. Tiesības atteikties no pirkuma līguma

11.1. Tiesības atteikties no Līguma, ja preces iegādātas interneta vietnē www.granulas.lv :

11.1.1. Pircējam ir tiesības, nenorādot iemeslu, 14 (četrpadsmit) dienu laikā atteikties no Līguma, paziņojot par to Pārdevējam, šajos Noteikumos paredzētajā kārtībā. Vēršam uzmanību, ka Pircējs nevar izmantot šīs tiesības, ja ir noslēgts kāds no līgumiem, kas norādīts Ministru kabineta 2014.gada 20.maija noteikumu Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” 22.punktā.

11.1.2. Visos gadījumos prece ir jāatdod atpakaļ Pārdevējam, kamēr nav beidzies 14 (četrpadsmit) dienu periods, kas tiek skaitīts no preces piegādes vai saņemšanas dienas.

11.2. Izmantojot Noteikumu 11.1. punktā norādītās tiesības, Pircējam tiek atmaksāta: preces cena, administrēšanas maksa, ja tāda ir tikusi piemērota, kā arī izdevumi par preces piegādi (preces atpakaļ atdošanas izdevumi netiek atlīdzināti).

11.3. Ja Pircējs ir izvēlējies citu metodi, nevis Pārdevēja piedāvāto lētāko piegādes veidu, kas publicēts www.granulas.lv , tad Pircēja izvēlētā cita piegādes veida izmaksas, kas pārsniedz šī piegādes veida izmaksas, netiek atlīdzinātas.

11.4. Pircējs uzņemas visas izmaksas un riskus, kas saistīti ar Noteikumu 11.1.2.punktā norādīto preču atdošanu atpakaļ.

11.5. Nauda tiek atmaksāta Pircējam 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no dienas, kad Pārdevējs ir saņēmis Pircēja paziņojumu par vēlmi izmantot Noteikumu 11.1. punktā paredzētās tiesības. Ja Pircējs Preci nav atdevis Pārdevējam, šajā punktā paredzētais termiņš tiek skaitīts no Preces atdošanas Pārdevējam dienas.

12. Neatbilstošas kvalitātes preču apmaiņas un atpakaļ atdošanas noteikumi

12.1. Pārdevējs atbild par Pircējam pārdoto preču neatbilstību Līguma noteikumiem vai to defektiem, kas parādās divu (2) gadu laikā no preces nodošanas Pircējam.

12.2. Pircējam ir tiesības iesniegt Pārdevējam prasību par preces neatbilstību Līguma noteikumiem Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajā kārtībā. Prasība jāiesniedz nekavējoties, bet ne vēlāk kā 2 mēnešus pēc defekta atklāšanas. Visā preču lietošanas un glabāšanas laikā, kā arī atklājot defektu, Pircējam ir jāveic saprātīgi pasākumi, lai saglabātu un aizsargātu preces, tostarp neizmantojot bojātās preces.

12.3. Pārdevējs nav atbildīgs par Preces defektiem vai jebkādiem zaudējumiem vai bojājumiem, kas radušies preces nepareizas lietošanas vai uzglabāšanas rezultātā. Pārdevējs nav atbildīgs par jebkādiem zaudējumiem, kas Pircējam var rasties šo Noteikumu pārkāpšanas rezultātā.

12.4. Par defektiem tiek uzskatīti preces trūkumi un neatbilstība standarta prasībām, bet ne preces iepakojuma defekti.

12.5. Ja prece ir jānosūta ekspertīzei, lai noteiktu preces defekta raksturu un cēloni, un ekspertīze atklāj, ka Pārdevējs nav atbildīgs par preces defektu, ekspertīzes izmaksas sedz Pircējs.

12.6. Pārdoto preču trūkumi tiek novērsti, nekvalitatīvas preces tiek apmainītas, atdotas saskaņā ar Noteikumos minēto kārtību un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām.

12.7. Ja Pircējs iegādājās neatbilstošas kvalitātes preci (Līgumam neatbilstoša prece), Pircējam ir tiesības pieprasīt, lai Pārdevējs:

12.7.1. novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem;

12.7.2. apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;

12.7.3. attiecīgi samazina preces cenu;

12.7.4. atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.

12.8. Vispirms Pircējs ir tiesīgs izvēlēties, lai Pārdevējs bez atlīdzības novērš preces neatbilstību Līguma noteikumiem vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība Līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi. Preces neatbilstības novēršana vai apmaiņa uzskatāma par nesamērīgu, ja tā rada Pārdevējam izmaksas, kas nav samērīgas ar citu Pircēja tiesību aizsardzības līdzekli, ņemot vērā: 1) preces vērtību bez neatbilstības; 2) neatbilstības nozīmību; 3) to, vai alternatīvā līdzekļa izmantošana nerada Pircējam būtiskas neērtības.

12.8.1. Pārdevējs var atteikties novērst preces neatbilstību Līguma noteikumiem vai veikt preces apmaiņu, ja tas nav iespējams vai radītu Pārdevējam izmaksas, kas nav samērīgas, ņemot vērā preces vērtību bez neatbilstības un neatbilstības nozīmību.

12.9. Pircējam ir tiesības pieprasīt proporcionālu preces cenas samazināšanu vai Līguma atcelšanu tikai tad, ja:

12.9.1. Pārdevējs preci nenomaina, vai arī preces nomaiņas laikā Pārdevējs nepiekrīt segt preces atdošanas izdevumus vai preces izņemšanas izdevumus, vai Pārdevējs atsakās nodrošināt atbilstošu preces kvalitāti;

12.9.2. preču atbilstība nav nodrošināta, lai gan Pārdevējs centās to nodrošināt;

12.9.3. preču neatbilstība Līguma noteikumiem ir tik nozīmīga, ka tā attaisno tūlītēju cenas samazinājumu vai Līguma atcelšanu;

12.9.4. Pārdevējs ir paziņojis vai no apstākļiem ir acīmredzams, ka viņš saprātīgā termiņā nenodrošinās atbilstošu preces kvalitāti vai tas radīs Pircējam būtiskas neērtības.

12.10. Pircējam nav tiesību prasīt, lai Pārdevējs atceļ Līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudu, ja preces neatbilstība ir maznozīmīga.

12.11. Ja Pircējs vēlas preces atdot atpakaļ, nepieciešams ievērot šādus nosacījumus:

12.11.1. paziņot par to Pārdevējam, izmantojot rēķinā vai pavadzīmē norādīto kontaktinformāciju, paziņojumā jānorāda atpakaļ atdodamās preces pasūtījumu apliecinoša dokumenta numurs;

12.11.2. iesniegt preču iegādes dokumentu, garantijas dokumentu (ja tas ir izsniegts);

12.11.3. iesniegt brīvas formas pieprasījumu Pārdevējam.

12.12. Tiesības atdot atpakaļ neatbilstošas kvalitātes preces Pircējs var izmantot šo Noteikumu 12.1. punktā noteiktajā termiņā. Patērētājiem visos gadījumos prasījumu par līgumam neatbilstošu preci ir tiesības pieteikt 2 gadu laikā no preces iegādes dienas.

12.13. Pircējam ir jāsamaksā preces piegādes izdevumi un preces atpakaļ sūtīšanas izdevumi. Ja preces ir atdotas atpakaļ neatbilstošas kvalitātes dēļ (neatbilstība Līgumam), Pārdevējs atmaksā Pircējam radušos izdevumus par piegādi un atpakaļ sūtīšanu.

12.14. Nauda tiek atmaksāta Pircējam nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā pēc tam, kad Pārdevējs ir saņēmis Pircēja ziņojumu par neatbilstošas kvalitātes preci, bet, ja Pircējs preci nav atdevis atpakaļ Pārdevējam, šajā punktā minēto termiņu sāk skaitīt no Preces atdošanas Pārdevējam datuma. 12.13. Nauda netiek atmaksāta par tām precēm, kuras ir tīši vai nolaidības dēļ bojātas (pakļautas ķīmisku vielu, ūdens, atklātas liesmas, augstas temperatūras, tiešu saules staru, asu priekšmetu utt. iedarbībai) vai ja ir pārkāpti preču lietošanas vai glabāšanas noteikumi, vai preces ir lietotas nepareizi vai neatbilstoši paredzētajam uzdevumam.

13. Preču un naudas atdošanas vispārējie noteikumi

13.1. Pircējs, kurš vēlas atteikties no noslēgtā Līguma vai vēlas atdot preci (neatkarīgi no atdošanas iemesla), var informēt Pārdevēju pa e-pastu info@granulas.lv ,pa tālruni +371 63662086 un nogādāt preces Ražotnē tieši Pārdevējam.

13.2. Nosūtot atpakaļ preces, Pircējam jānorāda sūtītāja adrese un pareizi jāiepako prece, lai tā netiktu bojāta transportēšanas laikā. Prece tiek uzskatīta par pareizi iepakotu tikai tad, ja tā ir ievietota papildu ārējā iepakojumā (ievietota kastē, maisiņā, ietīta plēvē utt.) un šis iepakojums ir hermētiski noslēgts (piemēram, aizlīmēta). Pārdevējs nav atbildīgs par sūtījumiem, kurus Pircējs ir nosūtījis nepareizi iepakotus, nepareizi norādot adresi, kā arī, ja sūtījumi ir pazaudēti vai sabojāti transportēšanas laikā, izņemot tos gadījumus, kad atdošanu nodrošina Pārdevēja kurjeri.

13.3. Par preču nogādāšanas (lai novērtētu preces kvalitāti, apmainītu vai atdotu atpakaļ) Pārdevējam kārtību un nosacījumiem Pircējs un Pārdevējs atsevišķi vienojas pa tālruni vai e-pastu info@granulas.lv ,vai arī Pircējs pats tās nogādā tieši Pārdevējam. Pircējs sedz visus izdevumus, kas saistīti ar nekvalitatīvas preces atdošanu.

13.4. Nauda par preci tiek atmaksāta Pircējam tādā pašā veidā, kā Pircējs samaksāja par preci tās iegādes brīdī, ja vien Pircējs un Pārdevējs nepanāk citu vienošanos. Pircējam visos gadījumos ir tiesības pieprasīt naudas atmaksāšanu Pircēja norādītajā bankas kontā.

14. Atbildība

14.1. Pircējs ir atbildīgs par prettiesiskām darbībām, kuras veic, izmantojot www.granulas.lv .

14.2. Veicot pasūtījumu Pircējs ir atbildīgs par savu pasūtījuma datu glabāšanu un/vai nodošanu trešajām personām. Ja www.granulas.lv sniegtos pakalpojumus izmanto trešā persona, pasūtījumu veicot vietnē www.granulas.lv ar Pircēja pieteikšanās datiem, Pārdevējs šo personu uzskata par Pircēju. 14.3. Pārdevējs tiek atbrīvots no jebkādas atbildības gadījumos, kad zaudējumi rodas tāpēc, ka Pircējs, neņemot vērā Pārdevēja ieteikumus un savas saistības, nav iepazinies ar šiem Noteikumiem, Privātuma politiku, www.granulas.lv lietošanas noteikumiem, kaut gan šāda iespēja viņam tika dota. 14.4. Ja www.granulas.lv ir ievietotas saites uz citu trešo personu vietnēm, tad Pārdevējs negarantē, ka informācija, kuru var redzēt, sekojot šīm saitēm (izņemot gadījumus, kad Pārdevējs skaidri norāda, ka, noklikšķinot uz konkrētas saites, varat iepazīties ar Pircējam piedāvātās preces īpašībām u.c. informāciju par piedāvāto preci), ir pareiza, pilnīga vai precīza. Par trešo personu sniegtās informācijas saturu, tās pareizību, pilnīgumu un precizitāti atbild trešās personas. Pārdevējam nav pienākuma pārbaudīt pārsūtīto vai saglabāto ārējo informāciju vai atklāt nelikumīgas darbības.

15. Pārdevēja mārketinga pasākumi

15.1. Pārdevējs pēc saviem ieskatiem www.granulas.lv var uzsākt dažādas akcijas vai spēles.

15.2. Ja Pircējs iegādājas preci, par kuru Pārdevējs www.granulas.lv papildus piešķir arī noteiktu atlaidi nākamajam pirkumam, bet Pircējs izmanto Noteikumos paredzētās tiesības atteikties no pirkuma līguma, summa, kas Pircējam piešķirta atbilstoši minētajiem nosacījumiem, tiek anulēta.

15.3. Pārdevējam ir tiesības vienpusēji, bez iepriekšēja brīdinājuma mainīt akciju vai spēļu noteikumus, kā arī tās atcelt. Pārdevējam arī ir tiesības vienpusēji, bez iepriekšēja brīdinājuma, mainīt atlaides saņemšanas un izmantošanas noteikumus, kā arī tos atcelt. Jebkādas akciju noteikumu kārtības izmaiņas vai atcelšana ir spēkā no izmaiņu (atcelšanas) brīža.

16. Informācijas apmaiņa

16.1. Visa saziņa saistībā ar preču iegādi, izmantojot www.granulas.lv ,notiek izmantojot e-komercijas vietnē www.granulas.lv norādīto kontaktinformāciju.

16.2. Pārdevējs šajos Noteikumos, www.granulas.lv lietošanas noteikumos un Privātuma politikā noteiktajā kārtībā visus ziņojumus nosūta uz Pircēja preču pasūtīšanas laikā norādīto e-pasta adresi.

17. Nobeiguma noteikumi

17.1. Šie Noteikumi ir izstrādāti saskaņā ar Latvijas Republikas tiesību aktiem.

17.2. Attiecībām, kas rodas uz šo Noteikumu pamata, tiek piemērotas Latvijas Republikas tiesības.

17.3. Visas nesaskaņas, kas rodas sakarā ar šo Noteikumu izpildi, tiek risinātas sarunu ceļā. Ja neizdodas panākt vienošanos 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā, strīds tiek risināts Latvijas Republikas tiesību aktu noteiktajā kārtībā.

17.4. Ja Pircējs nepiekrīt Pārdevēja sagatavotajai atbildei uz rakstisku Pircēja pretenziju par attiecīgo preci, tad Pircējs (fiziska persona, lietotājs) savu pieprasījumu/sūdzību par www.granulas.lv iegādāto preci var iesniegt Patērētāju tiesību aizsardzības centram (Brīvības iela 55, Rīga, LV 1010, e-pasts: pasts@ptac.gov.lv, tālr.: +371 65452554, fakss: +371 67388634, vietnē www.ptac.gov.lv – vai aizpildīt pieprasījuma veidlapu SIT (strīdu izšķiršana tiešsaistē) platformā https://ec.europa.eu/odr/.